Nytt kommunikasjonskonsept for Bunnpris

Tommel opp for Billig Middag

Høsten 2017 går Bunnpris ut med en offensiv relansering av Billig Middag. Det gjør de ved hjelp av tomler, gitar og skranglefløyte – i et helt nytt kommunikasjonskonsept.

Bakgrunn

I dagligvarebransjen er det sjeldent tid til å ta det piano. Konkurransen om kundene blir stadig tøffere, og særlig middagskundene er en gruppe som de fleste vil ha tak i. Der du handler middag, handler du gjerne resten. 

Like før sommeren kom Bunnpris til oss med et behov for å styrke kjennskapen til Billig Middag. De ønsket å relansere konseptet, og informere kundene om tre nye produkter som var på vei inn i hyllene.

Konseptet skulle naturligvis formidle pris, de fem middagsproduktene​, og samtidig bygge en reviatlisert- og positiv ramme rundt merkevaren Bunnpris.

Idéutvikling

For å la kundene gjenoppdage Billig Middag og vekke ny oppmerksomhet, ønsket vi å gå litt vekk fra den klassiske reklamesjargongen i dagligvarebransjen. 

Etter en idéprosessen full av giv og begeistring sammen med Bunnpris, hadde vi klart å finne en god balanse mellom det smarte – og litt vågale. 

Med dét var to tomler født.

Universet blir skapt

I historiefortellingen om Billig Middag ønsket vi å la de herlige kundene til Bunnpris spille hovedrollen i det nye konseptet.

 

Derfra utviklet vi et lekent og uhøytidelig univers med 15 tommel-karakterer, med hver sin unike personlighet. Studenten, småbarnsfamilien, den gamle mannen med grisen.. alle har de ulike behov. Men å handle billig og enkelt – det kan de enes om. 

 

..Og synge om!

Et perfekt samarbeid

I løpet av tre intensive og morsomme uker skulle vi gå fra idé og storyboard, til ferdig film. For å få til dét var vi avhengig av to ting:

  • En offensiv kunde som tør å bryte ut og som er åpen for nye idéer.

  • Samarbeidspartnere som kan legge all sin kompetanse og kjærlighet i detaljene.

 

Det første hadde vi allerede funnet i Bunnpris. Det andre fant vi i våre gode venner i Klipp & Lim. Derfra og ut ble prosjektet gjennomført med håndbrekket av fra alle involverte. 

Prikken over i’en

 

Prikken over i’en ble samarbeidet med Jon Arne Bjørnstad; En humoristisk låtsmed som sydde tekster og det visuelle sammen på magisk vis. Det var en perfekt match, og resultatet ble en rekke Billig Middag-låter som ga oss rikelig med liv, humor og personlighet til hver karakter.

Spennende uker framover

Hovedfilmene skal gå på TV fra uke 37, og utover høsten vil det komme 8 nye filmer for sosiale medier som går enda tettere på hver karakter og hvilke utfordinger de har knyttet til middagshandel  I tillegg rulles universet ut i andre tradisjonelle kanaler som DM og adshel.

 

Maten er herved servert. 

 

Tommel opp for veldig billig middag!

Kontakt oss

Lignende jobber