Visuell identitet for Kosmorama – Trondheim Internasjonale Filmfestival

Kosmorama er Midt-Norges største og viktigste filmfestival. Festivalen arrangeres hvert år i uke 10 og byr på et mangfoldig program med håndplukket film fra hele verden.

I 2017 hadde Kosmorama behov for en ny grafisk profil – en prosess som tok oss tilbake til starten;
Hva Kosmorama egentlig er og hvem de er til for.

En av de største utfordringene til Kosmorama har vært å appellere til et bredere publikum, og samtidig være tro mot et filmprogram bestående av kvalitetsfilm utover de typiske blockbusterne.

 

KosmoramaReveal2
Kosmorama print

Konsept og ide

I møtet mellom film og mennesker, og mennesker imellom, dannes nye tanker og perspektiver. Dette er symbolisert gjennom at bokstaven K er fragmentert, samtidig som den flyter sammen og danner nye koblinger.

Men Kosmorama er mer enn bare film. Det er en sosial arena hvor folk møtes til fest, foredrag og prisutdelinger.

Løsningen har derfor et lekent og åpent uttrykk for å gjøre festivalen mer tilgjengelig for folk flest. I tillegg kan den observante se slektskap til Trondheim Kino sin logo, noe som var viktig for oppdragsgiver. 

Kosmorama_fb_24mars
kosmoramaprofil3

Store opplevelser

Hvert år tas publikum med på en reise jorda rundt på 80 filmer. Enten du liker sjokkerende dokumentarer, spennende thrillere, morsomme komedier eller triste drama, så vil du finne filmer som byr på store opplevelser.

Den nye identiteten skal bidra til at flere tar del i disse opplevelsene. I og utenfor kinomørket. 

17016839_1392727777414641_6020027710704482414_o
Kosmorama Kanonprisen
Kosmorama t-skjorte
kosmoramaprofil2

Kontakt

Vil du gjøre hverdagen enklere for dine kunder? Snakk med Gaute →

Gaute

Gaute Busch
Kreativ leder

gaute@uredd.no
+47 98 28 37 50