Tommel opp fra juryen i kategorien reklamefilm og promo.

Visueltprisene er et årlig arrangement hvor bransjen samles for å kåre det beste innen visuell kommunikasjon. Tidligere ble det klart at vi var nominert i kategorien reklamefilm og promo, og fredag 13. april var vi tilstede på Posthallen i Oslo for fest og prisutdeling. Det gikk ganske ålreit. I kofferten hjem kunne vi ta med oss en diplom for tommel-universet vi skapte for Bunnpris.

Reklamefilm – en tøff, men smal konkurranse.

Med over 730 påmeldte arbeider  i en rekke kategorier, er det en seier i seg selv å være på nominertlisten. Kun fire bidrag nådde finalen i vår kategori. Og i tøff konkurranse med Animasjonsdepartementet, DDB og Racecar var det til slutt en reklamefilm for McDonalds som skulle slå våre tommeltotter. Se alle de nominerte her.

Men en diplom er ikke å kimse av det heller. Her er juryens kommentar:

Kombinasjonen av humor og sang fanger seerens oppmerksomhet umiddelbart i denne serien av korte filmer for Bunnpris. Håndverksmessig veldig godt gjennomført og fortalt med fingerdukker, som gir varme og menneskelighet til Bunnpris-kjedens konsept ”Billig Middag Hver Dag”.

Reklamefilm-uredd-billigmiddag-bunnpris

 

Tid for takketale?

Mange flinke folk har vært med på å gjøre prosjektet så bra som det ble. Først og fremst en takk til dukkemakerne i Klipp og Lim, med Lars Hegdal, Svein Erik Okstad og Stian Eriksen i front.

Takk til Bunnpris som turte å følge magefølelsen.

Og sist men ikke minst; takk til Jon Arne Bjørnstad – som vi håper å få jobbe sammen en gang i framtiden. Han er en fantastisk låtsmed som vi anbefaler på det sterkeste!