Brukerinnnsikt har vært en bærebjelke for designere lenge før begreper som user-sentered design ble innført på 1980-tallet eller Design Thinking på 2000-tallet. I dag er det allment kjent at innsikt om brukerens situasjon, motivasjon og behov er en forutsetning for å designe produkter som lever lenge og godt. Men hvordan skaffer man slik innsikt? Sånn helt konkret?
Så mange bøker, så lite tid. Det ikke alltid lett å bestemme seg for hvilken man skal lese. Gaute Busch gir deg tips til tre bøker du bør få lest i 2022.
Som en del av Increo har vi nå et stort og kompetent utviklerteam med oss, så vi kan skape og levere de beste løsningene til deg som kunde.
Mechman AS så behovet for å forbedre arbeidsmetodene sine og tok kontakt med oss for å få et kurs i Design Sprint. Ut fra tilbakemeldingene har de lært seg noe svært nyttig. Vi tok en prat med en av deltakerne på kurset, Sigurd Falmår.
Har du enda ikke fått tak på Design Sprint er? Kom på meetup 17. mars kl. 8:30 og få et krasjkurs.
(Spoiler: Design Sprint kan være en del av svaret)
Å diskutere seg frem til gode ideer er sjelden særlig effektivt. Derfor anbefaler jeg at du prøver denne oppskriften neste gang!
Vi har hatt vår første samling i RISS-prosjektet på Indre Nordmøre. Temaet for dagen var kartlegging, og i denne artikkelen deler vi våre erfaringer så langt.
En nettside som skal levere resultater må vedlikeholdes og forbedres hele tiden.
Felles for alle vellykkede workshops er at de består av fire faser; samle informasjon, velge utfordring, finne løsninger og forplikte seg til handling.
En designsprint hos UREDD er en 4-dagers prosess med konsentrert samarbeid for å skape nye produkter og tjenester, eller å forbedre det som allerede eksisterer.
En spørreundersøkelse for bedre folkehelse.
Visuell identitet for et samlet Trøndelag.
Hold det aktivt, sosialt og meningsfylt. Da er det hodebra!
Kimen Kulturhus er en av vår tids aller største kultursatsinger. Målet med kulturhuset er å skape en felles arena hvor næringslivet, det frivillige og innbyggere møtes på tvers av alder, interesser, trosretninger og meninger.
En god landingsside bidrar til gode opplevelser for besøkende og større grad av måloppnåelse for nettsiden.
Fra minimumsløsning til lansering på bare to måneder.
UREDD har produsert en informasjonsfilm for ScanBio Marine Group. Produksjonen var kompleks og ambisiøs, men mest av alt en fornøyelig prossess med en spennende kunde.
I forbindelse med et navnebytte ønsket Innveno en ny grafisk profil, for å forsterke posisjonen som en tydelig og dyktig samarbeidspartner.
Nye nettsider for et av verdens mest spennende ensembler.
Hvordan ScanBios arbeid med foredling av maritime resurser vil påvirke fremtiden.
Ny visuell identitet for Kantega.
En brandsprint er en effektiv metode for å få på plass en merkevareguide. Merkevareguiden kan brukes til å danne grunnlaget for en visuell identitet, merkevarestrategi eller kommunikasjonskonsept.
Tiden fremover vil preges av inflasjon, urolig arbeidsmarked og en endring i hvordan folk disponerer pengene sine. Med det som utgangspunkt, her er fem punkter jeg mener du må ta stilling til fremover, og handle ut fra.
En metode for strategisk utvikling av opplevelser og kommunikasjon
(…og hva det betyr for moderne bedrifter)
Driver du en start-up? Ta kontakt med oss for å få vite hvordan dere kan innovere raskere.
Er du villig til å agere på forandring i stedet for å følge en fast plan?
Da jeg etablerte UREDD i 2005 visste jeg ikke hva design thinking var. Og like lite visste jeg at Stanford University etablerte filosofien til hardcore metodikk samme år. Mye har skjedd siden da, og heldigvis lærer vi hele livet!
Alle har et forhold til musikk, og det kan du utnytte til å styrke merkevaren din. Hva skal en merkevare med Spotify? Musikk som målgruppen din har et forhold til kan du bruke til din fordel.
Merkevaresprint, Vekstsprint og RISS kan spare deg mye tid i å ivareta merkevaren, bygge gode kundeopplevelser og finne nye vekstmuligheter i det kommende året.
Designsprint + Growth Hacking = Vekstsprint
Dette er et av spørsmålene vi har diskutert mye de siste årene, også før covid-19. Det er et vanskelig spørsmål fordi det oppstår så mange andre spørsmål som må løftes opp.
Vi har samlet noen norske kontoer som viser hva andre i Norge gjør, kanskje finner du inspirasjon til å sette i gang?