Kosmorama

Visuell identitet for Kosmorama – Trondheim Internasjonale Filmfestival

Kosmorama er Midt-Norges største og viktigste filmfestival. Festivalen arrangeres hvert år i uke 10 og byr på et mangfoldig program med håndplukket film fra hele verden.

I 2017 hadde Kosmorama behov for en ny grafisk profil – en prosess som tok oss tilbake til starten;
Hva Kosmorama egentlig er og hvem de er til for.

En av de største utfordringene til Kosmorama har vært å appellere til et bredere publikum, og samtidig være tro mot et filmprogram bestående av kvalitetsfilm utover de typiske blockbusterne.

Konsept og ide

I møtet mellom film og mennesker, og mennesker imellom, dannes nye tanker og perspektiver. Dette er symbolisert gjennom at bokstaven K er fragmentert, samtidig som den flyter sammen og danner nye koblinger.

Men Kosmorama er mer enn bare film. Det er en sosial arena hvor folk møtes til fest, foredrag og prisutdelinger.

Løsningen har derfor et lekent og åpent uttrykk for å gjøre festivalen mer tilgjengelig for folk flest. I tillegg kan den observante se slektskap til Trondheim Kino sin logo, noe som var viktig for oppdragsgiver. 

Store opplevelser

Hvert år tas publikum med på en reise jorda rundt på 80 filmer. Enten du liker sjokkerende dokumentarer, spennende thrillere, morsomme komedier eller triste drama, så vil du finne filmer som byr på store opplevelser.

Den nye identiteten skal bidra til at flere tar del i disse opplevelsene. I og utenfor kinomørket. 

Kontakt

Vil du gjøre hverdagen enklere for dine kunder?

Gaute Busch
Rådgiver

gaute@uredd.no
(+47) 98 28 37 50

Flere jobber

ScanBio

Hvordan ScanBios arbeid med foredling av maritime resurser vil påvirke fremtiden.

Pilegrimsleden

Du finner fram den store sekken. Prøver de nye skoene. Spør venner om tips til steder, attraksjoner og opplevelser du kan møte på veien. Og du plukker ut et turmål, kanskje to. Sjekker været på yr – det ser ikke så værst ut.

Innveno

I forbindelse med et navnebytte ønsket Innveno en ny grafisk profil, for å forsterke posisjonen som en tydelig og dyktig samarbeidspartner.