Overvinne design- og merkevaresprint

Fra minimumsløsning til lansering på bare to måneder.

Overvinne skal bedre psykisk helse ved å kombinere interaktiv og Varm-Teknologi med evidensbasert psykologiske intervensjoner. Eller med andre ord, gjøre sitt beste for å gi brukerne de riktigste og nyeste verktøyene. 

For å validere et konsept trenger man en realistisk start og ideell slutt i brukertest

Da Overvinne kom til oss sommeren 2019 hadde de en minimumsløsning og en fragmentert brukerreise. De jobbet mot en tight to-måneders deadline og brukte designsprint for å få validert konseptet og låst onboarding og brukeropplevelser for nye brukere. 

Løsningsskissen i en designsprint overlater minst mulig til tilfeldighetene.

Det var særlig viktig å få testet registreringen og tilliten og tryggheten førstegangs besøkende opplever i møte med en digital psykolog.

Prototypen ser ut og føles som et ekte produkt

I forkant av designsprinten hadde vi også kjørt en merkavaresprint der vi oppdaterte den visuelle identiteten slik at prototypen som ble testet var så realistisk og tett på det ferdige produktet som mulig. 

Kontakt

Vil du gjøre hverdagen enklere for dine kunder? Snakk med Arinbjørn!

Arinbjørn Kuld
Designer

arinbjorn@uredd.no
(+47) 920 79 071

Flere jobber

ScanBio: Verdikjeden

UREDD har produsert en informasjonsfilm for ScanBio Marine Group. Produksjonen var kompleks og ambisiøs, men mest av alt en fornøyelig prossess med en spennende kunde.

ScanBio

Hvordan ScanBios arbeid med foredling av maritime resurser vil påvirke fremtiden.

Pilegrimsleden

Du finner fram den store sekken. Prøver de nye skoene. Spør venner om tips til steder, attraksjoner og opplevelser du kan møte på veien. Og du plukker ut et turmål, kanskje to. Sjekker været på yr – det ser ikke så værst ut.