Hodebra

Gjør noe aktivt. Gjør noe sammen. Gjør noe meningsfylt.

Mental sunnhet for alle

Røde Kors, Folkehelsealliansen og Trøndelag Fylkeskommune har som mål å øke kjennskapen til den anerkjente ABC-metoden for fremming av sunn mental helse i befolkningen.

Tanken bak konseptet Hodebra, er å gjøre det lettere å snakke om psykisk helse. Som oftest når vi snakker om psykisk helse blir det mørkt. Det blir faglig. Og det angår først og fremst dem som sliter. Vi ønsker vi å endre på dette ved å snakke om om psykisk helse på en så folkelig måte som mulig.

Konsept og løsning

Med Hodebra kommuniserer vi tre enkle grep for å få det bedre med seg selv.  Det handler om å gjøre noe aktivt, noe sammen og noe som er meningsfylt. Ting som er bra for hodet? Ja da er det Hodebra.  

Det visuelle uttrykket er gjort tilnærmelig og ufarlig med en positiv naivisme. Friske, milde farger og enkle tegninger.

I tillegg til en leken animasjonsfilm lagde vi nettside og et bredt uttak til flater på sosiale medier og til redaksjonell omtale.

Som del av kampanjen ble folk gjennom nettside og en Facebook-gruppe oppfordret til å dele hva som er Hodebra for de, og tips til fine ting andre kan gjøre for å føle seg bra. Facebook-gruppen skapte stort engasjement hos mange. 

Kontakt

Vil du gjøre hverdagen enklere for dine kunder?

Tor Martin Norvik
Kreativ leder

tormartin@uredd.no
+47 91 35 12 90

Flere jobber

ScanBio: Verdikjeden

UREDD har produsert en informasjonsfilm for ScanBio Marine Group. Produksjonen var kompleks og ambisiøs, men mest av alt en fornøyelig prossess med en spennende kunde.

ScanBio

ScanBio skal bli ledende i å transformere biprodukter fra fisk til en verdifull marin ingrediens. Den nye nettsiden forteller verden hvordan de får det til.

Pilegrimsleden

Du finner fram den store sekken. Prøver de nye skoene. Spør venner om tips til steder, attraksjoner og opplevelser du kan møte på veien. Og du plukker ut et turmål, kanskje to. Sjekker været på yr – det ser ikke så værst ut.