Hodebra 

Gjør noe aktivt. Gjør noe sammen. Gjør noe meningsfylt.

 

Hodebra_gif_800px

Mental sunnhet for alle

Røde Kors, Folkehelsealliansen og Trøndelag Fylkeskommune har som mål å øke kjennskapen til den anerkjente ABC-metoden for fremming av sunn mental helse i befolkningen.

Tanken bak konseptet Hodebra, er å gjøre det lettere å snakke om psykisk helse. Som oftest når vi snakker om psykisk helse blir det mørkt. Det blir faglig. Og det angår først og fremst dem som sliter. Vi ønsker vi å endre på dette ved å snakke om om psykisk helse på en så folkelig måte som mulig.

 

Hodebra case

Konsept og løsning

Med Hodebra kommuniserer vi tre enkle grep for å få det bedre med seg selv.  Det handler om å gjøre noe aktivt, noe sammen og noe som er meningsfylt. Ting som er bra for hodet? Ja da er det Hodebra.  

Det visuelle uttrykket er gjort tilnærmelig og ufarlig med en positiv naivisme. Friske, milde farger og enkle tegninger.

I tillegg til en leken animasjonsfilm lagde vi nettside og et bredt uttak til flater på sosiale medier og til redaksjonell omtale.

Som del av kampanjen ble folk gjennom nettside og en Facebook-gruppe oppfordret til å dele hva som er Hodebra for de, og tips til fine ting andre kan gjøre for å føle seg bra. Facebook-gruppen skapte stort engasjement hos mange. 

Hodebra case
Hodebra case2
Hodebra case3
Hodebra case_2
Hodebra case_22

Kontakt

Vil du gjøre hverdagen enklere for dine kunder? Snakk med Tor Martin →

TM_newPic

Tor Martin Norvik
Kreativ leder

tormartin@uredd.no
+47 91 35 12 90